Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Monday, February 20, 2012

sakit gigi masa mengandung.

hari jumaat lepas, aku kedemaman..mc sehari. bila da demam, badan makin lenguh2. sedangkan masa sehat pun badan lenguh, bila dah dmm, lenguh2 tu makin teruk!

tapi itu semua boleh handle. apa yg tak boleh? tiba2, dlm masa lenguh2 satu badan, gigi pun sakit..geraham bongsu time tu lah baru berdenyut nak keluar.. satu batang, boleh tahan lagi.. tapi pada hari jumaat yg indah itu, seluruh batang2 gigi berdenyut2 rasa nak kena cabot,

*i wonder org mengandung lain rasa tak benda ni???*

so, dah kerana mc, bukannye ada benda nak buat..nak kemas rumah pun badan tak kuat, maka, blackberry telah being fully utilised, lantas aku google "sakit gigi semasa mengandung" (note: jgn google search guna perkataan "hamil", nnti keluar artikel indon,, *boringggg*)..oh yeah, ada juga pengandung-pengandung di luar sana yg mengalami benda yang sama. alhamdulillah (?) sbb aku tidak keseorangan.

terlampau lembik,.maka wan terpaksa half day jumaat. kesian dia. telah banyak dia disusahkan. kami pun pergi klinik..soalnye, bolehke mengadu sakit gigi dekat doktor biasa? hmmm gasaklah. nak mengadu jgk..kalau dia kata kena jgk pegi dentist, pegi je la lepas tu..sbb, tak tahan..kepala dah la nak pecah, gigi semua2 berdenyut2 kencang pulak.. *nangispuaspuas*

sampai klinik, bila doktor tanya, kenapa? aku terus mengadu dgn suara sengau original "saya demam, selesema, batuk takde, tapi sakit tekak dan lembik satu badan, lenguh2 belakang sakit, tulang2 rasa longgar je dan yg plg penting, gigi saya semua sakit" masa sebut ni, bergenang gak la air mata. harap2 doktor faham..n yess! dia faham..doktor ini telah tgk gigi2 dan check..:) n tak payah aku pegi dentist dah.

she gave me few medicine..semua standard dos yg "mild" stok utk kanak2,, tapi jadilah..ada satu ubat tahan sakit, ubat ni lah yg membuatkan aku dpt tidur mlm tu, tanpa tersedar kesakitan tgh malam..gigi pun tak sakit lagi *wow* wan kata, win bukan tido, tp pengsan..haha.apa2 lah.. oleh sbb berjaya tido mlm tu, langsung terlupa lah episod sleepless night mlm sblm tu (khamis mlm jumaat haritu)..alhamdulillah..

dmm since khamis, tapi harini monday pun masih wengg,,saba je lah..sabar..sabar... :)

No comments:

Post a Comment